Podnikateľský plán reštaurácie, ako by mal vyzerať?

Magazín Admin
8 augusta, 2020

Podnikateľský plán nám slúži k tomu, aby banka, v ktorej budete žiadať finančné prostriedky na spolufinancovanie svojho sna, vedela, do akej miery ste a budete solventný, teda ako budete schopný splácať svoje požičané peniaze, aké máte predpoklady do budúcnosti a pod. V podstate na základe podnikateľského plánu vás banka posúdi, či ste vhodný adept na finančnú výpomoc, alebo nie ste. Zároveň však podnikatelsky plan slúži aj vám, pretože vám ukáže vaše slabé stránky, dokáže odhaliť miesta, kde máte nedostatky a na čom by ste ešte mali popracovať, či kde práve naopak treba trochu ubrať.

Čo musí určite podnikateľský plán reštaurácie obsahovať?

Podnikatelsky plan pre podnikateľov
Ciele podnikateľského plánu

Banku bude zaujímať hlavne teda časť analytická, kde budete analyzovať vaše príjmy a výdavky, výnosy a náklady, vlastne hospodársky výsledok a to na tri roky dopredu. Túto časť určite musí podnikateľský plán obsahovať a to z dôvodu, že je to skutočne tá najpodstatnejšia časť podnikateľského plánu. Ak si na tejto časti podnikateľského plánu, nedáte dostatočne záležať, môže sa stať, že vám banka zmarí váš sen, a ak nie zmarí, tak určite oddiali. Ak si neviete predstaviť spracovanie podnikateľského plánu, určite sa obráťte na internetové stránky spoločnosti https://marekstraka.com/, kde nájdete veľké množstvo zaujímavých rád, ale zároveň si dokážete nechať váš podnikateľský plán vypracovať. Dostávame sa k tomu, že podnikateľský plán musí byť spracovaný kvalitne a to z dôvodu, že banka ho bude posudzovať a ak nebude kvalitný, nemôžete očakávať ani jednoduché získanie finančných prostriedkov a teda aj narušené samotné otvorenie reštaurácie.

Prvá časť podnikateľského plánu

Prvá časť podnikateľského plánu je skôr príjemnejšia na tvorbu, pretože prezentuje hlavne váš sen, teda v tomto prípade reštauráciu. Táto časť slúži hlavne vám, pretože ak pôjdete krok po kroku tvorby podnikateľského plánu, viete odhaliť miesta, na ktoré ste zabudli a teda slúži vám v tomto prípade podnikateľský plán ako nejaké „vodítko“ k úspešnému otvoreniu reštaurácie. V tejto časti sa budete venovať priestorom, vizualizácii vašich priestorov, dodávateľom, odberateľom, zamestnancom, konkurencii, analýze vašich silných a slabých stránok. Nezabudnite si však hneď na začiatku tvorby podnikateľského plánu stanoviť váš cieľ. Teda cieľ hlavný a ciele čiastkové, je to skutočne veľmi dôležité, aj keď sa vám to možno nezdá, totižto, ak si stanovíte svoje ciele, či v kariére, alebo aj v súkromnom živote, podvedome si za tým cieľom kráčate, aj keď sa možno na to príliš nesústredíte, teda si to neuvedomujete. Ak si však cieľ nestanovíte, nemáte za čím kráčať. Preto je veľmi dôležité mať svoje ciele a žit si svoje sny.

Comments are closed !